W ubiegłym roku trafił do kin film “Barbie” z Margot Robie w tytułowej roli. Historia najpopularniejszej na świecie lalki przyciągnęła przed ekrany miliony widzów. To niezaprzeczalny sukces producenta Barbie – marki Mattel. Zajrzyjmy więc do wnętrz siedziby firmy w Warszawie, zaprojektowane przez pracownię BIT CREATIVE.
Polska siedziba firmy Mattel znajduje się w samym sercu Warszawskiego Obszaru Biznesowego, w wieżowcu Skyliner na 34 piętrze. Wnętrza zajmują powierzchnię 650 m2. Możemy się tu przenieść do magicznego świata najpopularniejszych zabawek dla dzieci – Barbie, Hot Wheels, Matchbox czy Fisher Price należą już do kultowych produktów współczesnej popkultury, dlatego nie mogło ich zabraknąć w aranżacji wnętrz biurowych.
- Głównym z założeń towarzyszących nam przy opracowywaniu koncepcji dla biura Mattel w Warszawie, było stworzenia wielobarwnego wnętrza oddającego ducha dobrze znanych nam wszystkim produktów, tworzonych przez markę – mówi arch. Barnaba Grzelecki. - Jednocześnie zależało nam na wykreowaniu wnętrza, które w efekcie końcowym nie będzie przytłaczało pracowników ilością barw i nasileniem kontrastów. Między innymi z tego powodu zdecydowaliśmy się na wizualne zróżnicowanie przestrzeni w zależności od pełnionej funkcji – dodaje architekt.
Dlatego sale spotkań są wypełnione kolorami i motywami z portfolio marki Mattel, natomiast otwarte przestrzenie wspólne i przeznaczone do pracy są nieco bardziej stonowane. Wyciszona kolorystyka bieli i szarości sprzyja skupieniu, a delikatne akcenty w czerwonym kolorze z brandbooka firmy dodają jej nowoczesnego sznytu.
- Wnętrze biura Mattel z perspektywy komunikacji czy open space może wydawać się dość spokojne i stonowane. Jednak pogrupowane ze względu na swój gabaryt sale spotkań wewnątrz tętnią kolorami – podkreśla arch. Jakub Bubel.
W biurze marki Mattel znajdują się liczne sale spotkań o różnych rozmiarach, funkcjonalna kuchnia i przestrzenie typu open space, pomieszczenia do coworkingu i pracy indywidualnej. W całościowy charakter wnętrza wpisują się też strefa recepcji z poczekalnią. W dalszej części biura znajdują się malowane stropy i perforowane sufity, biel, szarość i czerwień przełamane ciepłym drewnem. Na tle tak neutralnej bazy pojawiają się designerskie smaczki, na przykład kanapa zaprojektowana w formie busa barbie.
Dwie największe sale konferencyjne reprezentują dwie najbardziej rozpoznawane marki spod szyldu Mattel – Barbie i Fisher Price. Sale mogą się ze sobą połączyć, dlatego obie aranżacje są swoim lustrzanym odbiciem i mają spójną estetykę. Dwie mniejsze, czteroosobowe salki są inspirowane zabawkami Hot Wheels i Matchbox. Ściany zdobią grafiki przygotowane przez Inwestora i lacobel, na którym można pisać zmywalnymi markerami. Warto zwrócić uwagę na stoły – podstawą blatów są elementy silnika samochodowego. Tradycyjne krzesła biurowe są zastąpione fotelami samochodowymi. Trzeci segment pomieszczeń konferencyjnych to salki do spotkań kameralnych. Wszystkie z nich mają spójną estetykę i konkretne wyposażenie, jednak nie są pozbawione charakterystycznych dla brandu elementów takich jak stolik inspirowany planszą do gry w scrabble czy ścianka wykonana z klocków Megablocks. Sufit i ściany są utrzymane w żywych kolorach, czerpiących z odcieni poszczególnych produktów marki.
Przestrzenie pracownicze open space są biało-szare z akcentami czerwieni. Sufit tej części biura jest elementem wspólnym dla całej aranżacji. Nad biurkami do pracy dopełniają go filcowe, szerokie lampy. Ściany zdobią panele dekoracyjne w dwóch kolorach. Bardziej odważnie są urządzone strefa socjalna, kolaboracji i chilloutu.
- W pomieszczeniu socjalnym chcieliśmy dodać kilka elementów wykończenia, które nadadzą kuchni wydźwięku retro. Stąd też w zabudowie kuchennej znajdziemy ryflowane fronty czy blat z jasnego lastryko, a na ścianie neon. Pod sufitem zaprojektowaliśmy stalowe kwietniki z siatką cięto-ciągnioną, gdzie w doniczkach rosną żywe rośliny – opowiada arch. Zuzanna Wojda.
Do zalet tego pomieszczenia należy też ciekawa lokalizacja części socjalnej. Znajduje się w narożniku, z którego okien można podczas przerwy na kawę podziwiać panoramę stolicy. Dlatego tutaj nie mogło zabraknąć licznych mebli do siedzenia – zwróćmy uwagę na zróżnicowane formy foteli, krzeseł i kanap oraz hokery przy blacie barowym przy samej elewacji.
Strefa kolaboracji łączy się ze strefą chillout. Jest to przestrzeń o zróżnicowanych funkcjach. Można tu urządzić swobodne spotkanie, wypocząć lub popracować na laptopie. Wygodna, modułowa sofa, fotele i wiszące ze stropu huśtawki oferują wiele możliwości.
Przygotowanie tylu stref i funkcji na niewielkiej jak na biuro przestrzeni było ogromnym wyzwaniem, przed którym stanęła pracownia BIT CREATIVE. Architekci w stu procentach poradzili sobie z tym zadaniem. Powstała przestrzeń, którą z pewnością można nagrodzić architektonicznym Oscarem.
Inwestor: Mattel Poland Sp. z o.o.
Lokalizacja: Skyliner 1, ul. Prosta 67, Warszawa
Projekt: BIT CREATIVE w składzie: arch. Barnaba Grzelecki, arch. Jakub Bubel, arch. Agata Krykwińska, arch. Joanna Zaorska, arch. Zuzanna Wojda
Zdjęcia: Fotomohito