Grupa Nowy Styl to eksperci wyposażenia wnętrz biurowych o międzynarodowej sławie. Specjaliści w swoich branżach – konsultanci, architekci i projektanci zyskali nową przestrzeń w Krakowie, która stała się wizytówką firmy i reprezentuje jej możliwości. Stworzenie biur organizacji zajmującej się kreowaniem przyjaznego środowiska pracy i mebli stało się więc dla pracowników firmy ciekawym wyzwaniem i kolejnym sprawdzianem własnych umiejętności. Dziś organizacja odsłania swoje wnętrza i tłumaczy, jak nie tylko osiągać, ale i mierzyć sukces nowego biura.
Grupa Nowy Styl to lider kompleksowych rozwiązań meblowych na europejskim rynku. Zajmują się doradztwem i projektowaniem biurowych przestrzeni. Dzięki prawie trzydziestoletniemu doświadczeniu, organizacja mogła świadomie podejść do procesu tworzenia własnych wnętrz. Teraz eksperci Grupy Nowy Styl dzielą się swoimi doświadczeniami i przemyśleniami z procesu projektowego, odpowiadając na pytania związane z jego przebiegiem, na pytania od czego zacząć zmianę biura, z jakimi wyzwaniami należy się zmierzyć czy jak projektować przestrzeń, która odpowie na potrzeby pracowników i klientów organizacji.
Określenie celów i diagnoza problemów
92% – aż tylu pracowników Grupy Nowy Styl deklaruje zadowolenie ze swojego nowego miejsca pracy. Wcześniej pracownicy byli rozproszeni w trzech oddzielnych lokalizacjach, w dość przypadkowych częściach Krakowa. Takie rozwiązanie było niewygodne i niepraktyczne – pracownicy tracili czas na przejazdach pomiędzy poszczególnymi oddziałam. Komunikacja i przepływ informacji były utrudnione, generowały nieporozumienia i niepotrzebny stres. Wraz z rozwojem firmy i powiększaniem się zespołów, dotychczasowa przestrzeń skurczyła się do niewygodnych rozmiarów.
– Jesteśmy firmą międzynarodową, działającą na wielu rynkach. Żeby osiągać sukcesy, potrzebujemy szybkiego przepływu informacji i możliwości bieżącej współpracy – podkreśla Adam Krzanowski, prezes Grupy Nowy Styl, którego gabinet także mieści się w nowym biurze.
Pierwszym krokiem podjętym przez zarząd było zbadanie problemów i potrzeb trzech krakowskich zespołów firmy. Diagnozą i analizą wyników zajął się wewnętrzny dział Workplace Research & Consulting. Rezultaty badania przesądziły o ostatecznej decyzji o przeprowadzce i stworzeniu nowej, wspólnej przestrzeni. Nad projektem czuwał multidyscyplinarny zespół projektowy, który sprawnie zarządzał kolejnymi etapami przedsięwzięcia.
Jedna przestrzeń - różne potrzeby
Nowe biuro powstało 10 miesięcy później w biurowcu przy ul. Jasnogórskiej 9. Przestrzeń mieści 120 osób z trzech krakowskich zespołów, które dotychczas pracowały w osobnych siedzibach. Nowe wnętrza to nie tylko estetyczna i przestronna powierzchnia, ale też nowoczesne rozwiązania, dostosowane do zróżnicowanych potrzeb i oczekiwań pracowników.
– Stworzenie jednego biura dla zespołów o różnej specyfice pracy to nie lada wyzwanie. Tymczasem analizy wykazały, że w naszych krakowskich działach dominują trzy style pracy. Chcieliśmy być pewni, że zaspokoimy potrzeby wszystkich, dlatego zdecydowaliśmy się na hybrydowy model biura. Znalazły się w nim zarówno zamknięte wieloosobowe pokoje, jak i przestrzenie open space z przypisanymi miejscami pracy oraz strefy desk-sharing, w których pracownicy mobilni współdzielą biurka – mówi Ewelina Solecka, Workplace Consulting manager.
Każde stanowisko do pracy wyposażone jest w biurka sit-to-stand i zaawansowane ergonomicznie krzesła. Obok nich znalazły się miejsca spotkań, formalnych i nieoficjalnych,sprzyjających integracji zespołów, a także pokoje do pracy w ciszy i budki telefoniczne. Centralny punkt na mapie biura to zielona kuchnia – Food Garden. Pomieszczenie zajmuje powierzchnię 100 mkw i jest miejscem regeneracji, odpoczynku i firmowej integracji i wspólnego świętowania.
Wymierne efekty
– Pierwsze reakcje pracowników po otwarciu drzwi do nowego biura, były bardzo entuzjastyczne. Jednak nie osiedliśmy na laurach. Tak jak każde działanie biznesowe, projekt nowego biura powinien zakończyć się ewaluacją. Dlatego jako zespół projektowy przeprowadziliśmy badanie satysfakcji po pięciu miesiącach pracy biura – dodaje Ewelina Solecka. Wśród pytań ankiety były te same, które zadano pracownikom przed przeprowadzką. To pozwoliło na jasną ocenę osiągniętej zmiany. Aspekty, jakie oceniała firma, były dostosowane do założonych celów projektu:
• Satysfakcja: 92% pracowników jest zadowolonych z nowego biura, z czego 59% stanowią osoby bardzo zadowolone
• Komfort spotkań: 98% pracowników znajduje w nowym biurze komfortowe miejsce do spotkań
• Przepływ informacji: 80% pracowników po przeprowadzce do nowego biura zauważyło poprawę szybkości przepływu informacji
• Efektywność pracy:76% pracowników zauważyło dzięki zmianie biura poprawę efektywności swojej pracy
• Motywacja pracowników: Nowe biuro pozytywnie wpłynęło na motywację 70% pracowników
• Atmosfera w zespole: 92% pracowników dzięki nowej przestrzeni lepiej poznało osoby, z którymi współpracowali
To tylko niektóre z danych, które Grupa Nowy Styl pozyskała podczas pracy nad projektem nowego biura. Dzisiaj firma chce dzielić się wiedzą i doświadczeniem, zachęcając do korzystania z materiałów przedstawiających nowe narzędzia i opracowane, innowacyjne metody, dzięki którym firmy i organizacje mogą stworzyć własne, idealnie dopasowane biura. Nowa przestrzeń zaprasza również do rozmów gości, którzy w przyjemnej atmosferze na żywo chcieliby porozmawiać o prowadzeniu podobnych projektów.
Więcej informacji na:
https://nowystylgroup.com/pl/biurokrakow
Fot. Materiały prasowe